Selasa, 17 Mei 2011

Hari Vesak

Hari Vesak adalah sebuah cuti umum. Saya tidak kemana-mana pada hari tersebut. Saya hanya bermain komputer dan bermain di taman permainan. Saya bermain bersama kawan-kawan saya. Kami bermain kejar-kejaran dan bermain di dalam hujan. Kami berasa gembira. Baju dan seluar saya basah kuyuk.


Saya bermain gelongsor di dalam hujan. Keadaan gelongsor itu sungguh licin. Apabila saya turun dari gelongsor tersebut , kaki saya terseret di lantai tersebut. Kaki saya berasa sakit. Walaupun begitu , saya tetap bermain lagi. Perkara yang sama tetap berlaku.


Apabila saya pulang ke rumah , luka di kaki saya terasa lebih sakit. Beberapa minit kemudian luka tersebut sudah kering. Walaupun begitu saya tidak menyesal akan perbuataan saya tersebut kerana itu ialah kali pertama saya dapat bermain gelongsor di dalam hujan dan itu juga kali pertama saya bermain di dalam hujan. Saya berasa sungguh gembira.

Tiada ulasan: