Selasa, 28 Jun 2011

Cuti sekolah Jun




Pada cuti Jun yang lalu , saya ke 'Yishun Reservoir' bersama ahli keluarga saya . Di sana terdapat sebuah tempat untuk bermain air. Air di situ sungguh sejuk apabila sudah malam. Tempat itu kelihatan cantik ketika waktu malam. Tempatnya sungguh menarik sekali.

Pada Hari Bapa , kami ke 'Sakura Restaurant Buffet' untuk menyambut Hari Bapa. Makanan di sana sugguh lazat sekali. Kebanyakkan makanan di situ ialah makan Jepun. Saya dan adik-adik saya telah membuat sekeping kad untuk bapa kami.


Pada minggu yang ketiga , saya ke Melaka bersama keluarga. Kami menaiki kereta. Perjalanan mengambil masa empat jam. Jalan raya di Malaysia sungguh cantik. Kelihatan banyak pokok-pokok berwarna hijau. Saya berasa tenang sekali melihat keadaan di situ. Saya tertidur beberapa minit kemudian. Sejam kemudian , saya dikejutkan oleh nenek saya. Kami berhenti di tempat rehat untuk makan. Setelah itu , kami melanjutkan perjalanan. Dalam beberapa jam kemudian , kami tiba di Melaka. Kami terus ke Melaka Wonderland. Kami melihat tempat itu. Kami bercadang untuk ke situ selepas makan tengah hari. Kami ke rumah mak cik saya dengan segera. Selepas makan tengah hari , kami ke Wonderland. Kami berada di situ selama tiga jam. Apabila malam tiba , saya berasa takut kerana di dalam rumah itu terdapat tikus. Saya geli dengan tikus. Saya tidak dapat tidur kerana takut tikus-tikus itu masuk ke dalam bilik dan keadaan bilik itu sungguh panas. Pada keesokkan hari , saya sedang menyapu lantai dan tiba-tiba seekor tikus kelihatan berlari bersembunyi di bawah meja. Saya terpekik lalu meninggalkan pekerjaan itu. Saya begitu geli sekali melihat tikus itu. Pada malam tersebut , saya tidak dapat tidur sampai pukul 2 pagi. Pada hari ketiga , saya sedang menonton televisyen tiba-tiba saya ternampak seekor tikus masuk ke bawah meja lalu berlari ke sebuah bilik. Saya menaikkan kaki ke atas kerusi. Saya tidak akan dapt melupakan kejadian ini.






Tiada ulasan: