Rabu, 31 Ogos 2011

Ucapan Hari Raya dan Hari Guru



Ramadhan baru sahaja meniggalkan kami dan Syawal pun datang. Syawal adalah bulan untuk kita meminta maaf. Saya hendak meminta maaf kepada semua rakan sekolah dan guru-guru. Saya hendak meminta maaf terhadap Nur Afeeqa dan Nikki Sabrina kerana saya selalu salah sangka dengan kamu berdua dan selalu mengutuk kamu berdua. Saya hendak meminta maaf zahir dan batin kepada semua orang. Mungkin saya telah melukai perasaan anda secara tidak sengaja ataupun sengaja. Maafkan saya dan Selamat Hari Raya :) Saya harap anda dapat duit raya yang banyak. Hehehehe :)




Ini adalah tahun yang terakhir saya berada di dalam sekolah rendah. Saya hendak mengucapkan Selamat Hari Guru kepada Mrs Phua (Guru darjah 1) , Cikgu Rosli (Guru bahasa Melayu darjah 1) , Miss Tan (Guru darjah 2) , Cikgu Fauziah ( Guru bahasa Melayu darjah 2 ) , Cikgu Shah ( Guru Melayu darjah 3 ) , Mrs Yohan ( Guru darjah 4 ) , Cikgu Tuty ( Guru bahasa Melayu darjah 4 - 6 ) , Mrs Wan ( Guru darjah 5 ) , Mdm Thuhaila ( Guru bahasa Inggeris darjah 5 dan 6), Mdm Lim ( Guru darjah 6 ) dan Miss Sharon Goh ( Guru darjah 4 ). Saya hendak meminta maaf.


Pantun untuk guru-guru yang telah mengajar saya :


Wahai guruku

Kau ibarat sebatang lilin

Menerangi alam kegelapan

Ku sanggup membakar dirimu


Wahai guruku

Kau insan yang mulia

Mendidik dan membimbing daku

Kaulah insan yang kusanjungi


Pantun Hari Raya :


Kucing oren memeluk lemang

Peluk lepas sampai tertidur

Semakin dekat raya menjelang

Maaf dipinta di hati luhur


Selamat Hari Raya :)
















1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih, Zafirah. Saya baru melihat dan membaca ucapan kamu di lelaman web.
Mdm Thuhaila ;)